close
چت روم
اقدامات بعد از ثبت شرکت
loading...

دانلودباز

اولین اقدام : تشکیل پرونده مالیاتی  از اقداماتی که نیاز است بعد از ثبت انجام دهیم؛ می توان اشاره کرد به اجرا کردن مواردی که شامل امور مالیاتی و تشکیل پرونده دارایی می باشد همچنین اخذ کد اقتصادی و گرفتن دفاتر پلمپ تجاری ، که به موجب این موارد در مراحل اجرایی بعد از ثبت شرکت پرداخت…

اقدامات بعد از ثبت شرکت

ali بازدید : 11 شنبه 09 تير 1397 نظرات ()

اولین اقدام : تشکیل پرونده مالیاتی  از اقداماتی که نیاز است بعد از ثبت انجام دهیم؛ می توان اشاره کرد به اجرا کردن مواردی که شامل امور مالیاتی و تشکیل پرونده دارایی می باشد همچنین اخذ کد اقتصادی و گرفتن دفاتر پلمپ تجاری ، که به موجب این موارد در مراحل اجرایی بعد از ثبت شرکت پرداخت مالیات سهمی می باشد که بر اساس اصل تعاون ملی وبرطبق ضوابط و قوانین صورت می پذیرد. علی ایحال چیزی که در نظام ملی ما مشخص و مبرهن می باشد پرداخت مالیات است .که هر کدام از سکنه ایرانی در راستای تآمین نیازها و هزینه های عمومی وحفظ منافع اقتصادی یا سیاسی به دولت موظف به پرداخت آن می باشند .پس یکی دیگر از اقداماتی که بعد از ثبت شرکت باید صورت بگیرد پرداخت مالیات می باشد که هرشخصیت حقوقی بعد ازگذشت 2 ماه از ثبت و تأسیس شرکت خود زمان دارد که به دارایی حوزه ثبتی خود مراجعه کرده و ضمن انجام تشکیل پرونده مالیاتی ودارایی مدارک خود را به دارایی ارجاع دهد. تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول مالیات می باشند . در ضمن اشخاص حقوقی برای انجام اقداماتی که نیاز می باشد بعد از ثبت شرکت انجام دهند باید طبق قانون مالیات های مستقیم اظهارنامه ،ترازنامه ، حساب های سود و زیان که مربوط به اسناد و مدارک خود می باشد را ظرف مدت حداکثر تا چهار ماه با نام های شرکا و سهامداران و میزان سرمایه و سهم الشرکه و آدرس هر کدام از آنها را به اداره مالیاتی ارائه و مالیات مربوطه را پرداخت نمایند. اقدامات پس از ثبت شرکت اقدامات پس از ثبت شرکت
مدارک لازم جهت اقدامات پس از ثبت شرکت
اسناد مربوطه لازم جهت اقدامات پس از ثبت شرکت به شرح ذیل می باشد: 1- رونوشتی از اصل و کپی برابر مدارک شناسایی افراد شرکت . 2- ارائه اوراق اصلی شرکت اعم از ( تقاضا نامه –شرکتنامه و روزنامه رسمی ) 3-ارائه سند مالکیت ویا اجاره نامه دفتر شرکت به نام شرکت 4- گواهی امضاء رافراد و صاحب امضا به همراه شرکت 5- فیش واریزی دو در هزار سرمایه ابتدایی شرکت 6-فیش آب و برق و گاز و تلفن دفتر شرکت

اخذ کد اقتصادی


از دیگر اقداماتی که پس از ثبت شرکت باید انجام داد اخذ کد اقتصادی می باشد .که لازمه ابتدایی آن برای شرکت تشکیل پرونده مالیاتی می باشد در تعریفی از کد اقتصادی باید گفت که ؛ که یک شناسه با تعداد ارقام 12 عدد می باشد. لزوم داشتن این کد به عنوان یکی از اقدامات بعد از ثبت شرکت این است بتوانید در واحد مالیاتی مربوطه برای شناسایی کردن شرکت خود به سهولت از طریق این کد اقدام کنید .بنابراین از اقدامات لازمه بعد از ثبت شرکت درتمامی شرکت ها و موسسات واز تاریخ ثبت به مدت 2 ماه فرصت باقیست تا با مراجعه به اداراه دارایی واقع در حوزه ثبتی اقدامات لازم را جهت تشکیل پرونده مالیاتی و دریافت کد اقتصادی اقدام کنند.
قدم سوم : اخذ دفاتر پلمپ
در انتها اقدام سوم ثبت نام دفاتر پلمپ ات که برای آن فرصت را از دست نداده وبا توجه به موارد گفته شده جهت اقدامات پس از ثبت شرکت دفاتر روزنامه ، و دفاتر کل و دارایی می بایست از طرف اداره ثبت شماره گذاری،امضاء و پلمپ گردند و با درخواست شما برای شما ارسال شود. از موارد چشمگیر که بعد از ثبت شرکت در مورد دفاتر پلمپ می بایست انجام شود ارائه لیست عملکرد مالی و اظهارنامه مالیاتی سالانه به اداره مالیات و دارایی می باشد که تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی قبل از پایان هر سال مالی باید نسبت به تحویل دفاتر قانونی پلمپ خود اقدام نمایند و ضمن ارائه عملکرد مالی شرکت در آن طی یک سال در شرو ع سال جدید دفاتر را تحویل به اداره مالیاتی دهند .  

ارسال نظر برای این مطلب

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی
تبلیغات
Rozblog.com رز بلاگ - متفاوت ترين سرويس سایت ساز
اطلاعات کاربری
نام کاربری :
رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 74
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 21
  • آی پی دیروز : 98
  • بازدید امروز : 23
  • باردید دیروز : 214
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,115
  • بازدید ماه : 3,219
  • بازدید سال : 4,218
  • بازدید کلی : 25,246